شب قدر شب تصمیم بر تحول است

به‌ گزارش حاجت نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید میرباقری» بامداد امروز به‌ مناسبت ایام لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: طبق آیات قرآن شب قدر از هزار ماه برتر و بالاتر است.

وی افزود: امام کاظم(ع) می‌فرمایند اگر کسی شب قدر غسل کند و تا طلوع فجر بیدار بماند از گناهان خود خارج‌شده و آمرزیده می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه شب قدر بیدار بودن موضوعیت دارد، عنوان کرد: امشب امید به خداوند حرف اول و آخر را می‌زند مبادا کسی با یاس و ناامیدی و در خانه خداوند بیاید. خداوند می‌فرماید من نزد گمان بنده‌ام هستم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ناامیدی و یأس از خداوند از گناه قتل انسان بالاتر است، اظهار کرد: یعنی انسان حق ندارد از رحمت خدا مأیوس شود. وی با بیان اینکه امشب شب تصمیم بر تحول است، ابراز کرد: تحول یعنی انسان از حال بد گناه به حال خوب تغییر پیدا کند و تصمیم بگیرد انسانی دیگر گناه نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه ملاک و لازمه تحول چیست، عنوان کرد: باید مشکل را بشناسید که بتوانید آن را حل کنید، شیطان می‌گویند من بر انسان از خود راضی تسلط دارم کسی که عمل خوب خود را زیاد می‌بیند و گناه در چشم او کوچک است.

استاد حوزه علمیه افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند مرگ‌ومیرهایی که به‌ سبب گناه صورت می‌گیرد به‌ مراتب از مرگ‌ومیرهایی که سبب آن اجل بوده بیشتر است، عمده انسان‌ها به‌خاطر اجل خود نمی‌میرند به‌ خاطر گناه از دنیا می‌روند و این مصیبت بزرگی است.

وی گفت: امیر مؤمنان می‌فرمایند اگر انابه و توبه کنید خداوند بلا، مصیبت و مشکلات ها را از شما برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: قرآن می‌فرماید آنچه مصیبت در زندگی می‌آید به‌ خاطر اعمال زشت انسان است، گاهی انسان این مصیبت را درک می‌کند اما گاهی آن را نمی‌فهم ، مشکل اصلی از جایی آغاز می‌شود که انسان مصیبت بودن را نمی‌فهمد به‌عنوان مثال الان نبود امام زمان(عج) مصیبت بزرگی است که بسیاری از ما آن را درک نمی‌کنیم اگر متوجه بودیم که دچار چه مصیبتی عظیمی هستیم ناله و دعای ما برای ظهور و قطع نمی‌شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امشب شب قدر امام‌زمان(عج) مقدرات ما را امضا می‌کنند، گفت: حضرت همواره به یاد ما هستند ولی ما او را یاد نمی‌کنیم، امام زمان همچون پدر ما است که باید با او صله رحم داشته‌ باشیم در شب‌های قدر با امام‌زمان(عج) ارتباط برقرار کنیم و برای فرج او دعا کنیم که خداوند در زندگی ما فرج کند.

وی با بیان اینکه زیاد برای فرج دعا کنید دعا برای فرج مشکل شما را حل می‌کند، اظهار کرد: زمانی که کار برای بنی‌اسرائیل بسیار سخت شد به درگاه الهی انابه و توبه کردند چهل‌صبح ناله زدند، خدا صد و هفتاد سال غیبت موسی (ع) را جلو انداخت، توبه و انابه کنید و برای ظهور دعا کنید.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)امام صادق(ع)امام کاظم(ع)امام‌زمان(عج)پایگاه خبری حاجت نیوزحاجت نیوزحجت‌الاسلام و المسلمین «حمید میرباقری»شب قدرماه مبارک رمضان
Comments (0)
Add Comment