شهادت ۲۵ فلسطینی در غزه و پاسخ کوبنده مقاومت

به گزارش حاجت نیوز به نقل از رسانه های عرب زبان، «رائد الدهشان» سخنگوی سازمان دفاع شهری فلسطین درباره شهدای جدیدترین جنایت صهیونیست ها در نوار غزه اعلام کرد: سه شهروند فلسینی در گلوله باران یک خانه در غرب شهر غزه به شهادت رسیدند که در میان آنها یک زن و یک مرد معلول به چشم می خورد.
الدهشان افزود: پیکر این شهدا بعد از حدود دو ساعت از گلوله باران یک خانه از زیر آوار بیرون آورده شد.
با شهادت این سه شهروند فلسطینی، شمار شهدای گلوله باران و حملات مداوم ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۵ نفر رسید که در بین آنها ۹ کودک وجود دارد.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین در غزه نیز امروز سه شنبه اعلام کرد که سه تن از شهدای حملات صهیونیست ها، دانش آموز هستند.
منابع بهداشتی فلسطینی همچنین اعلام کرد که ۱۰۳ شهروند فلسطینی در این حملات صهیونیست ها زخمی شده و به بیمارستان بیت حانون در شمال نوار غزه منتقل شدند.
روز دوشنبه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حملات و گلوله باران نوار غزه خبر داد و مدعی شد که یک فرمانده نظامی ارشد جنبش حماس را هدف قرار داده است.

 نیروهای مقاومت شهرکهای صهیونیست نشین را با بیش از ۲۰۰ موشک هدف قرار دادند

در پاسخ به جنایت های صهیونیست ها، گروههای مقاومت فلسطین دوشنبه شب شهرهای فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار دادند و گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بامداد سه شنبه در بیانیه کوتاهی از موشک باران شهر تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالیاز جمله عسقلان خبر داد.
شهر قدس و مسجد الاقصی از بیش از دو هفته پیش تاکنون شاهد حملات شهرک نشینان و نیروهای رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجد الاقصی و شهروندان فلسطینی است که با مقاومت آنها روبرو شده است.
پلیس رژیم صهیونیستی دوشنبه شب بار دیگر به مسجد الاقصی یورش برده و با مدافعان فلسطینی این مسجد درگیر شد و از گلوله های فلزی و گاز اشک آور و گلوله های صوتی استفاده کرد.

به گفته سازمان هلال احمر فلسطین، درپی یورش های پیاپی صهیونیست ها به مسجد الاقصی و شهروندان فلسطینی بیش از ۷۱۴ فلسطینی از جمله چند امداد رسان زخمی شده اند.
در پی این تجاوزگری صهیونیست ها، اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین در نوار غزه به رژیم صهیونیستی تا ساعت ۱۵ روز دوشنبه به وقت گرینویچ مهلت داد تا نیروهایش را از مسجد الاقصی و محله شیخ جراح در شهر اشغالی قدس خارج و فلسطینی های بازداشت شده را آزاد کند.
در پی پایان این مهلت بود که گروههای مقاومت فلسطین حدود ۱۵۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند و از جمله شهرهای صهیونیست نشین عسقلان و سدیروت و  شهرک های صهیونیست نشین در مرز فلسطین اشغالی با نوار غزه را هدف قرار دادند.
جهاد اسلامی فلسطین نیز بامداد سه شنبه شهر تل آویو و دیگر شهرهای رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

 گروههای مقاوم از موشک جدید A۱۲۰ رونمایی کردند

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که در حملات موشکی دوشنبه شب خود به شهر اشغالی قدس از یک موشک از نوع “A۱۲۰” استفاده کرده است.
این گردانها بامداد سه شنبه در بیانیه خود گفت: این موشک حامل کلاهک انفجاری بسیار شدیدی است و برد آن به ۱۲۰ کیلومتر می رسد و اولین بار به طور علنی وارد خدمت شده است.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتس» صبح امروز سه شنبه اذعان کرد که دستکم سه شهرک نشین در شهر عسقلان در حمله موشکی مقاومت فلسطین زخمی شده است.
شبکه صهیونیستی «کان» نیز اعلام کرد که سه ساختمان در حملات موشکی فلسطینی ها هدف قرار گرفته است.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام نیز بامداد سه شنبه در مطلبی در تلگرام نوشت: فرماندهی قسام لحظه به لحظه محاصره فلسطینی ها از سوی اشغالگران در مسجد الاقصی را دنبال کرد و به اهالی فلسطینی مدافع بیت المقدس می گوییم که در آرامش و اطمینان خاطر در الاقصی باشید و بدانید که مقاومت بیدار و انگشت هایش روی ماشه است.
«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: دشمن تجاوزگری علیه قدس را آغاز کرد و اگر این تجاوزگری را پایان ندهد، تلاش های سیاسی برای آتش بس بی معنا خواهد بود.

پایگاه خبری حاجت نیوزحاجت نیوزرژیم صهیونیستیشهادتغزهفلسطینماه مبارک رمضانمسجد الاقصیمقاومتنوار غزه
Comments (0)
Add Comment