آغاز ورود زائرین پاکستانی کربلای معلی از پایانه مرزی میرجاوه

به گزارش پایگاه خبری حاجت، مصطفی احمدی مقدم اظهار کرد:  همه ساله جمعیت کثیری از دلبستگان حریم اهل بیت از کشور پاکستان و از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور ما وارد می شوند تا پس از زیارت عتبات عالیات مشهد و قم راهی کربلای معلی شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه افزود: در همین راستا از صبح دیروز تعداد ۱۳۵۰ زائر پاکستانی به وسیله ۲۰ دستگاه اتوبوس وارد کشور عزیزمان شده اند.

وی ادامه داد: کلیه این زائرین در بدو ورود ضمن دریافت واکسن خوراکی پولیو ، از نظر نظام مراقبت سندرومیک بیماری ها مورد بررسی و بیماریابی قرار گرفته و در صورت داشتن علایم بیماری های واگیر از قبیل کووید ، مالاریا و التور مورد آزمایش قرار می گیرند.

به گفته احمدی همکاران مستقر در پایانه مرزی ضمن بررسی کارت واکسیناسیون کووید زائرین و حصول اطمینان از صحت واکسیناسیون این عزیزان ، از هر جهت در راستای حفظ نظام سلامت کشور تلاش می نمایند.

وی یادآور شد: کنترل و بررسی منابع آب و مسائل بهداشت محیطی قطعه دیگری از ارایه خدمات بهداشتی در پایانه مرزی میرجاوه است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه علاوه بر موارد فوق کارکنان با توزیع ماسک در بین افراد فاقد ماسک و ارایه آموزش های بهداشتی به ویژه بهداشت تنفسی پازل ارایه خدمات بهداشتی را تکمیل می‌کند.

Comments (0)
Add Comment