ارادت خالصانه اهل سنت گلستان به امام رئوف

به گزارش گروه گلستان پایگاه خبری حاجت نیوز به نقل از مهر، ترکمن‌های اهل سنت استان گلستان، عشق و محبت واقعی و خالصانه ای به اهل بیت پیامبر و خصوصاً امام رضا (ع) دارند و در همین رابطه با رفتن به زیارت و توسل به امام رضا (ع)، پخت غذای نذری و تلاوت قرآن در روز شهادت امام، محبت خود را به ضامن آهو نشان می‌دهند.

ارادت شیعیان و اهل‌سنت به اهل‌بیت پیامبر گرامی اسلام و به‌صورت ویژه امام رضا (ع) که حرم مطهر ایشان در کشور ما قرار دارد می‌تواند منشأ خیرات و برکات زیادی باشد که مهم‌ترین آن وحدت هرچه بیشتر اقشار مختلف مسلمانان در کشور و ناامید کردن دشمنان اسلام است.

سیروس کَمی از فعالان فرهنگی شهرستان بندرترکمن به خبرنگار ما گفت: امام رضا (ع) مورد علاقه خاص اهل سنت است. خانواده‌های ترکمن نام زیبای رضا، علیرضا، محمد رضا و مانند آن را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند و این موضوع حکایت از عمق محبت آنها به امام رضا (ع) دارد.

کَمی تصریح کرد: اهل سنت استان گلستان در روز شهادت امام، غذای نذری می پزند، قرآن می‌خوانند و صدقه می‌دهند و اجر معنوی کارهای خیر را به روح امام هدیه می‌کنند.

صحبت های مدیر حوزه علمیه قره ماخر داشلی برون

مدیر حوزه علمیه قره ماخر داشلی برون هم اظهار کرد: از پیامبر بزرگ اسلام (ص) روایت شده است که در آینده پاره‌ای از بدن من در خراسان به خاک سپرده می‌شود، هر شخصی که مزار پاکش را زیارت کند از گناهانش پاک شده و غم و اندوهش برطرف می‌شود.

مراد محمد آخوند با یادآوری حدیث ثقلین افزود: رسول خدا فرموده است، من از میان شما می‌روم درحالی‌که دو امانت گرانبها در میان شما می‌گذارم یکی قرآن و دیگری اهل‌بیتم را و این دو از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا روزی که در قیامت بر من وارد شوند.

مراد محمد آخوند ادامه داد: بنابراین حدیث معروف اهل‌بیت پیامبر و قرآن دو ریسمان الهی هستند که هرکس به آنها چنگ بزند و به اهل‌بیت پیامبر تمسک جوید، هرگز در زندگی گمراه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: بنا بر اعتقاد اهل‌سنت امام علی ابن موسی‌الرضا در طوس به شهادت رسیده است و همه اهل‌بیت پیامبر و خصوصاً امام رضا (ع) را سرور و سالار خود می‌دانند و همه‌ساله به زیارت آن حضرت می‌روند.

امام رضا (ع) از نظر علمی شخصیتی ستودنی دارد

امام جمعه موقت مراوه‌تپه نیز، با بیان این مطلب که اهل‌سنت ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند اظهار کرد: علمای اهل‌سنت قبل از اعزام به مکه به زیارت امام رضا (ع) در مشهد مشرف می‌شوند و سلام امام رضا (ع) را به پیامبر اسلام می‌رسانند.

ناصرمحمد آخوند قزل افزود: امام رضا (ع) با استدلال‌های برجسته خود تمام شبهات را برطرف کرده و تمامی فرق را قانع می‌کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آنکه امام رضا (ع) از نظر علمی شخصیتی ستودنی دارد، زائران زیادی به حرم مطهر امام مشرف می‌شوند و با توسل به امام حاجات خود را از خداوند می‌گیرند.

بیست سال پیش به بیماری سخت چشمی مبتلا شدم و با توسل به امام رضا (ع) شفا گرفتم امام جمعه مراوه تپه تصریح کرد: بیست سال پیش به بیماری سخت چشمی مبتلا شده بودم به‌طوری‌که قادر به تشخیص چهره افراد نبودم، پزشکان متخصص در آن زمان به من گفتند که حتماً باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم و انجام عمل را هم بدون خطر نمی‌دانستند.

وی ادامه داد: به حرم مطهر امام رضا (ع) رفتم، به آن حضرت توسل جستم و شفای خود را به‌واسطه امام از خداوند طلب کردم فردای آن روز وقتی در حال برگشت به منزل بودم نه‌تنها چهره افراد را به‌وضوح می‌دیدم که به‌راحتی می‌توانستم پلاک ماشین‌ها را هم بخوانم و اثری از بیماری در چشمانم نبود.

اهل سنت گلستان مقید به زیارت حرم امام رضا (ع) هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم، ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: برادران اهل‌سنت ما بعد از ازدواج در اولین سفر خود به زیارت امام رضا (ع) می‌روند و معمولاً مقید هستند حداقل یک‌بار در سال به زیارت امام بروند.

عباسعلی گرزین افزود: امام رضا (ع) در بین ترکمن‌های استان گلستان با نام قزل امام به معنای امام طلایی (اصلی) شهرت دارد و همه این مسائل دلالت از محبت اهل‌سنت به علی ابن موسی‌الرضا (ع) دارد.

گرزین افزود: عشق و علاقه مسلمانان اعم از شیعه وسنی به امام می‌تواند بهترین عامل وحدت مسلمانان در استان و کل کشور باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: در سال‌های گذشته به‌کرات شاهد بودیم که برادران اهل‌سنت ما به امام رضا (ع) توسل جستند و شفای بیماران خود را گرفته و حاجت‌روا شده‌اند، این مسئله دلالت بر این امر دارد که امام هم به اهل‌سنت ارادت دارند و وجود مقدس امام محور واقعی وحدت و تقریب مسلمانان است.

مرکز مفتاح مهم‌ترین اقدام سازمان تبلیغات اسلامی برای وحدت مسلمانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: کفار و بدخواهان نظام همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند و به خیال باطل خود تلاش می‌کنند با برهم زدن وحدت مسلمانان اسلام را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: مرکز مفتاح مهم‌ترین اقدام سازمان تبلیغات اسلامی است که با برگزاری دوره‌های سواد تقریب در سطوح مختلف (عالی، میانی و پایینی) به آموزش مدیران و حتی کارشناسان و مبلغین و مداحان می‌پردازد تا به مسئله وحدت به طور واقعی بپردازد.

گرزین گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین منادیان وحدت و تقریب در دنیای اسلام هستند.

وی در ادامه با اشاره به وفات پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: حضرت محمد (ص) ابعاد مختلف دین اعم از سیاسی، نظامی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی را فعال و به منای واقعی کلمه دین را احیا کرد و این بزرگ‌ترین خدمت پیامبر اسلام به بشریت بود.

پیامبر گرامی اسلام نگاه ویژه‌ای به مسئله وحدت داشتند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: رسول اکرم (ص) در حاکمیت خود از چهره‌های مختلف با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف استفاده می‌کرد و همه را آن‌چنان به خود نزدیک کرده و محبت می‌کردند که هرکسی فکر می‌کرد محبوب‌ترین شخص نزد پیامبر است.

وی افزود: استفاده از چهره‌ها با افکار مختلف دلیل بر نگاه ویژه پیامبر اسلام به مسئله تقریب و وحدت مسلمانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: پیامبر گرامی اسلام محبوب‌ترین شخصیت دربین همه مسلمانان است و دنیای غرب در سال‌های اخیر تلاش کرد تا به شکل‌های مختلف، از چاپ کتاب گرفته تا کشیدن کاریکاتور به شخص پیامبر توهین کنند که همواره این اقدامات در همان ساعت‌های اولیه با واکنش شدید مسلمانان اعم از شیعه و سنی همراه بود.

وی افزود: علاقه و پیروی از دستورات پیامبر گرامی اسلام نقطه مشترک اهل‌سنت و شیعیان است که اگر مسلمانان بتوانند به همکاری بیش‌ازپیش برسند و برادرانه در کنار هم حرکت کنند به دستاوردهای بزرگی خواهند رسید که مهم‌ترین آن خنثی‌کردن کامل توطئه‌های دشمنان است.

گرزین گفت: تمام هدف کفار از بین بردن اسلام و خارج کردن مسلمانان از دین خداست و شیعه و سنی برای آنها فرقی ندارد، بنابراین برای حفظ دین و حرمت پیامبر باید همواره شیعه و سنی با هم متحد باشند.

امام رضااهل سنتپایگاه خبری حاجت نیوزحاجت نیوزخراسانگلستانمشهد
Comments (0)
Add Comment