اضافه‌شدن ۱۷ قرآن نادر به مجمع قرآنی شارجه

به گزارش گروه خلیج فارس پایگاه خبری حاجت نیوز به نقل از الخلیج، این قرآن‌ها در راستای تلاش‌های مداوم مجمع قرآن شارجه به منظور دستیابی به قرآن‌های نادر و آثار نفیس اسلامی به آثار موجود در این مجمع اضافه شده و متعلق به دوره‌های مختلف بوده و با خطوط متنوع نگاشته شده است.

شیخ شیرزاد عبدالرحمن طاهر، دبیرکل مجمع قرآن کریم شارجه در این باره گفت: این مجموعه جدید از قرآن‌ها به آثار و گنجینه‌های موجود در مجمع اضافه خواهد شد و این مرکز به دلیل وجود قرآن‌ها و آثار اسلامی منحصر به فرد در موزه‌های متنوع خود، بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مجموعه (قرآنی و اسلامی) در جهان اسلام است.

وی افزود: ۱۷ قرآن جدیدی که به مجموعه اضافه شده است، شامل صفحاتی از قرآن یا قرآن‌های کامل متعلق به قرن‌های دوم و ۱۳ هجری قمری است و هر قطعه از این مجموعه به دلیل ارزش دینی که دارد، خود می‌تواند یک موزه مستقل باشد.

شیخ شیرزاد عبدالرحمن طاهر همچنین تصریح کرد: این قرآن‌ها متعلق به دوره‌های اموی، مملوکی، تیموری، صفوی و عثمانی و کشورهای هند، ترکیه، چین، ایران، شمال آفریقا، مراکش و اندلس است و اندازه‌ها و حجم‌های مختلفی از کوچک، بزرگ و متوسط دارند.

وی بیان کرد: این قرآن‌ها روی پوست و با خطوط گوناگونی از جمله حجازی قدیم، کوفی ساده، نسخ، اندلسی و ثلث کتابت شده و تعدادی از آن‌ها به دست مشهورترین خوشنویسان جهان نگارش و با طلا و سنگ‌های قیمتی تذهیب و تزئین شده‌اند.

اماراتپایگاه خبری حاجت نیوزحاجت نیوزخلیج فارسشارجهشیخ شیرزاد عبدالرحمن طاهرمجمع قرآن کریممجمع قرآنی شارجه
Comments (0)
Add Comment