افزایش تدابیر امنیتی اطراف مساجد در فرانسه

به گزارش حاجت نیوز، در فرانسه دولت و گروه‌های نژادپرست دو لبه قیچی بر ضد مسلمانان هستند. هفته گذشته لایحه جنجالی ممنوعیت ادای نماز در دانشگاه‌ها و حجاب برای زیر ۱۸ ساله‌ها، که قبلا کلیاتش را مجلس ملی فرانسه تصویب کرده بود، برای تصویب نهایی به سنا فرستاده شد و نمایندگان به این لایحه، موارد سختگیرانه‌تری را نیز اضافه کردند. رئیس‌جمهور فرانسه نیز چندی قبل در یک سخنرانی ضد اسلامی از نظارت دقیق دولت بر مدارس و بودجه مساجد خبر داد. همزمان و در آستانه ماه مبارک رمضان رسانه‌های فرانسوی از اهانت به مسجدی دیگر در این کشور خبر می‌دهند.
به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، مقام‌های محلی یکشنبه گفتند دیوارهای مسجدی در  شهر «رنس» در غرب فرانسه با نقاشی‌های دیواری با مضامین اسلام هراسی مورد حمله قرار گرفته است. «شورای عبادت مسلمانان فرانسه» در واکنش به این اهانت گفته، حادثه «رنس» دو روز پس از حمله با سلاح سرد به مسجد الرحمه در شهر نانت و تهدید به قتل «نادیا لازونی» یک روزنامه نگار مسلمان صورت گرفته است.
این شورا در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از لایحه دولت فرانسه برای تقویت سکولاریسم گفته، شعارهای اسلام هراسانه بخشی از جنبش جدایی طلبانه افرادی است که از اقدامات «برنتون تارانت» که در مارس ۲۰۱۹ به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و ۵۱ نفر را به رگبار بست الهام گرفته است و توسط روشنفکران فرانسوی تئوریزه شده است.
همزمان با این حمله «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه نیز، آن را محکوم کرد. شهردار و یک سناتور این شهر  نیز حمله اخیر را محکوم کردند. وزارت کشور فرانسه به دستگاه‌های امنیتی و پلیس این کشور دستور داده است تا تدابیر بیشتری در اطراف مساجد و عبادتگاه‌های مسلمانان اتخاذ و هوشیارانه‌تر عمل کنند.
«جرالد درمانین» در بازدید از مرکز فرهنگی اسلامی در شهر «رنس» که روز یک شنبه مورد اهانت قرار گرفته گفت: «نقاشی‌ها و کتیبه‌های ضداسلامی که روی دیوارهای این مرکز کشیده شده است قابل قبول نیست و آزادی مذهبی و عبادت در فرانسه یک اصل اساسی است! اظهارات وزیر کشور فرانسه درحالی است که وی چندی قبل دستور تعطیلی یک مسجد در حومه پاریس را صادر کرده بود و طی آن پلیس  به ده‌ها خانه که ادعا شده متعلق به «شبه‌نظامیان اسلام‌گرا» در این کشور است، حمله کرد.

اسلام هراسیپایگاه خبری حاجت نیوزحاجت نیوزفرانسهمساجد فرانسهمسلمانان فرانسهنژادپرستی در فرانسه
Comments (0)
Add Comment