حضور دهه نودی ها در چهارمین جشن بزرگ دختران انقلاب | برگزاری جشن دختران انقلاب در ۲۱ تیرماه

به گزارش پایگاه خبری حاجت نیوز، نشست خبری «دختران انقلاب» با محوریت تشریح برنامه های ویژه در هفته عفاف و حجاب با حضور بهاره جنگروی مسئول گروه مردمی دختران انقلاب ، و جمعی از اصحاب رسانه امروز شنبه ۱۱ تیر ماه در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

«بهاره جنگروی»مسئول گروه مردمی دختران انقلاب در ابتدای این نشست ضمن توضیح نحوه شکل‌گیری این مجموعه با اشاره به این‌که بروز و ظهور رسانه‌ای دختران انقلاب اولین‌بار در بیست و یکم تیرماه و در اجتماع میدان شهدای تهران بود گفت این اجتماع در مقابل جریان دختران خیابان انقلاب شکل گرفت و توانست آن را به انزوا بکشاند.
همچنین با اشاره به برگزاری هرساله این جشن بزرگ در بیست و یکم تیرماه به منظور مطالبه حجاب و عفاف گفت:با پایان یافتن کرونا مراسم امسال در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار خواهد شد و گل کار ما حضور دختران دهه نودی و دهه هشتادی است. ما با این حضور می‌خواهیم بگوییم نسل دختران انقلاب ادامه دارد و پرچم حجاب و عفاف همچنان بالاست.

مسئول تشکل مردمی دختران انقلاب همچنین به برگزاری موکب‌های دختران انقلاب در محرم و فاطمیه و برگزاری مناظره در رابطه با الزام حجاب در حوزه اقناعی اشاره کرد و برپایی هیئت‌های هفتگی دختران انقلاب را نیز محلی برای جذب بانوان به امر حجاب و عفاف معرفی کرد.

وی مهم‌ترین حوزه فعالیت دختران انقلاب را آموزش‌های تئوری و عملیاتی امربه‌معروف دانست و گفت :آموزش‌ نحوه امر به معروف که بانوان این مجموعه ر ا آماده می‌کند تا با شیوه صحیح و بیان زیبا و دل‌نشین در مجامع مختلف حاضر شوند و به این امر خطیر بپردازند.

مسئول نهاد مردمی دختران انقلاب در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره عملکرد نهادهای مربوطه درباره الزام حجاب بدون در نظر گرفتن جذب حداکثری و اقناع گفت
لفظ اجبار درست نیست ما قانون داریم. مردم برای حاکمیت ارزش‌های دینی انقلاب و قیام کردند. اما باید بدانیم که جامعه و حاکمیت اسلامی موظف است دستگاه‌های خود را به سمت قانون و الزام بیاورد شما هرجای دنیا بروید همه دستگاه‌های وابسته به حاکمیت باید قانون را رعایت کنند.

جنگروی با اشاره به قانون استفاده از ماسک در ابتدای کرونا گفت: خیلی‌ها در ابتدا مخالفت و اعتراض کردند برای همین برای عدم استفادهاز ماسک، جریمه تعیین شد اما در کنار این قانون فرهنگ سازی صورت گرفت. من معتقدم در حوزه فرهنگ‌سازی باید صداوسیما،دانشگاه‌ها، هیئت‌ها و… فعالیت جدی داشته باشند.قانون همه‌جای دنیا هست اما در در کنار آن باید کار فرهنگی انجام شود
وی همچنین در پاسخ به عدم اهتمام دولت‌ها به جامعه بانوان در طول سالیان متمادی گفت موافقم که آن‌طور که باید این سال‌ها کاری انجام نشد و اقناعی صورت نگرفت اما نباید دست از کار فرهنگی کشید.متأسفانه گاهی مطالبات بانوان مطالبات درستی نیست ما می خواهیم جامعه به سمتی برود که خانم ایرانی بتواند با امنیت کامل در جامعه حضور پیدا کند
مسئول مجموعه دختران انقلاب در پاسخ به چگونگی اثربخشی این مجموعه بر فضای آموزشی و معلمان بعنوان یکی از گزینه‌های مهم در پیشبرد اهداف دختران انقلاب گفت یکی از برنامه‌های ما برای جشن بیست و یکم تیرماه درددل با دستگاه‌های مسئول علی‌الخصوص وزارت آموزش‌وپرورش است که در آن اعلام می‌کنیم قرار است نیروهای ما هم در دانشگاه و هم مدارس ورودکنند که حضور در دانشگاه به صورت کرسی‌های مناظره و اقناع خواهد بود.
جنگروی با اشاره به مظلومیت و غربت کار فرهنگی گفت متأسفانه مجموعه دختران انقلاب با وجود این اقبال عمومی، هزینه‌هایش را به‌صورت مردمی تأمین می‌کند ما قبلاً در مساجد جا نداشتیم الان یک اتاق در اختیار ما قرار داده‌اند که شاید یک سیستم خنک‌کننده حداقلی نداشته باشد و چهارصد خانوم و بعضا با بچه های کوچک در این فضا کار تبلیغ را انجام می‌دهند که این‌ها همه از روی عشق به ولایت و شهدا و عرق به جمهوری اسلامی است نیروها با اخلاص وارد شده‌اند و هرگونه سختی را تحمل می‌کنند .

در پایان از نگارش کتابی با محتوای فعالیت‌های دختران انقلاب از ابتدا تا کنون به قلم زینب پاشاپور که خود خواهر و همسر شهید است خبر داد. و گفت : تشکل مردمی دختران انقلاب از دعوت علما و خانواده‌های معظم شهدا و همچنین مسئولان و متولیان امر حجاب و عفاف به‌عنوان میهمانان ویژه خبر داد و گفت ما از همگی دعوت کرده‌ایم و بسیاری پاسخ مثبت داده‌اند که امیدواریم در این جشن حاضر شوند.

Comments (0)
Add Comment