سفر رسمی عتبات چرا برقرار نمی‌شود؟

به گزارش گروه عتبات پایگاه خبری حاجت نیوز،  ماه محرم و صفر و ایام عزاداری امام حسین (ع) به پایان رسیده است و با توجه به وعده مسؤولان سازمان حج و زیارت مبنی بر ازسرگیری سفرهای زیارتی به عتبات، بسیاری از عاشقان زیارت سیدالشهدا (ع) در انتظار برقراری این سفرها هستند تا پس از دو سال بتوانند به زیارت ارباب مشرف شوند.

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در جلسه‌ای با رئیس سازمان حج و زیارت، سفر اربعین را آغازی برای شروع دوباره سفرهای عتبات دانست و از آمادگی دولت عراق برای تشرف کاروان‌های زیارتی خبر داد و حتی پیشنهاد اعزام روزانه یک هزار زائر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب کاروان‌های زیارتی و به صورت ساماندهی شده توسط سازمان حج و زیارت را اقدامی مناسب برای از سرگیری سفر به عتبات مطرح کرد.

پس از آن، احتمال ازسرگیری سفر به عتبات قوت گرفت و به نظر می‌رسید که مسؤولان با برنامه‌ریزی مدون برای اعزام کاروان‌های زیارتی اقدام کنند. اما همچنان با وجود پایان ماه محرم خبری از اعزام‌ها نیست.

سفر رسمی عتبات چرا هنوز برقرار نشده است؟

البته تغییرات در ریاست سازمان حج و زیارت و همچنین انتخابات عراق را می‌توان از دلایل تأخیر در برقراری سفر زیارتی به عتبات عنوان کرد. همچنین یک منبع مطلع با بیان اینکه امکانات و آمادگی لازم برای ازسرگیری سفرهای زیارتی به عراق در بدنه سازمان حج و زیارت و کارگزاران وجود دارد، می‌گوید: با توجه به اینکه هنوز وضعیت تغییرات در سازمان حج و زیارت کشورمان و همچنین ریاست جمهوری عراق مشخص نیست، زمان آغاز سفرهای زیارتی به عراق هم نامعلوم خواهد بود. از طرفی برای نحوه صدور ویزای زائران باید دولت عراق اعلام آمادگی کند که اکنون به دلیل اینکه در ایام انتخابات عراق هستیم، تصمیم‌گیری در این باره به هفته آینده موکول شده است.

نامشخص بودن وضعیت ویزای عراق در صورتی است که عراق در ایام اربعین هم صدور ویزای زائران کشورمان را حدود یک هفته قبل از اربعین حسینی آغاز کرد و بسیاری از زائران نیز به دلیل صادر نشدن ویزا در زمان مناسب، از پروازهای خود جا ماندند. این امر در حالی است که از ابتدای شیوع کرونا، عراق هیچ ویزای زیارتی، نه تنها برای ایرانیان بلکه برای زائران سایر کشورها نیز صادر نکرده بود و فقط در مدت یک هفته به منظور تشرف زائران به اربعین حسینی این اقدام را پس از حدود دو سال از سرگرفت و پس از آن نیز مجدد صدور ویزای زیارتی لغو شد.

امام حسینپایگاه خبری حاجت نیوزحاجت نیوزعتباتعراقکربلا
Comments (0)
Add Comment