مرزهای خسروی و پرویزخان برای زائران بسته است

به گزارش گروه عتبات پایگاه خبری حاجت نیوز، حسین خوش اقبال با بیان اینکه دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زوار حسینی (ع) به دلیل محدودیت و ممنوعیت‌های ناشی از بیماری کرونا امسال نیز افتخار میزبانی از مشتاقان زیارت اربعین را ندارد، اظهار داشت: برای تردد زوار به صورت زمینی امسال توافق حاصل نشده است و تردد صرفاً بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین به صورت هوایی و با دریافت روادید امکان پذیر است.

وی افزود: بسته بودن مرز‌های استان کرمانشاه بار‌ها اطلاع رسانی شده و در صورت حضور زائران در مرز‌ها مشکلاتی برای ماموران انتظامی و مرزبانی ایجاد می‌شود و بر این اساس تقاضا داریم زائران به هشدار‌ها توجه کنند زیرا امکان بازگشایی مرز وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری از پیگیری صورت گرفته برای برقراری پرواز زائران از طریق کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: سهمیه استان کرمانشاه برای اربعین ۵۵۵ نفر است که برای اعزام به عراق ۱۰ پرواز رفت و برگشت ویژه اربعین در مسیر کرمانشاه به نجف طی روز‌های یکم، سوم، چهارم، ششم و هشتم مهر هماهنگ شده و از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی انجام می‌شود. برای اخذ ویزا قبل از خرید بلیط، داشتن تست پی سی آر منفی۷۲ ساعت قبل از پرواز و کارت واکسیناسیون کرونا الزامی است.

در حال حاضر سهمیه در نظر گرفته شده از سوی عراق برای زائران ایرانی برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به صورت هوایی ۶۰ هزار نفر است که به تفکیک به استان‌ها سهمیه اختصاص یافته و ابلاغ شده است.

اربعینپایگاه خبری حاجت نیوزپرویزخانحاجت نیوزخسرویکرمانشاه
Comments (0)
Add Comment