نقش‌آفرینی جوانان در مقابله با کرونا

 

به گزارش حاجت نیوز ، در سالی که گذشت، کادر درمان دو نوروز متفاوت را سپری کردند، در کنار بیماران سفره هفت سین را چیدند و اراده کردند در جبهه سلامت و مقاومت با کرونا تا آخرین لحظه در خط مقدم باشند، در کنار شادی بیماران لبخند می‌زدند و با اشک و آه بیماران چشمانشان اشک‌بار می‌شد. آن‌ها در دل خطر رفته و حتی برخی در این نبرد جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) که به نام روز جوان نامگذاری شده است، با یکی از جوانان فعال در عرصه سلامت به گفت‌وگو نشستیم. فرزانه‌السادات میرجلیلی، دستیار سال سوم قلب و عروق  که در عرصه سخت کرونا و در کنار دیگر کادر درمان مدافع سلامت همشهریان هستند.

پیام یک جوان مدافع سلامت

این جوان  ضمن تبریک سال نو کلام را با یک آرزو آغاز کرد و گفت: امیدوارم سال ۱۴۰۰، سال ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و سالی سرشار از سلامتی و تندرستی برای ملت ایران اسلامی و همچنین مردم یزد باشد.

وی ادامه داد: در ایام کرونا به عنوان عضو کوچکی از کادر درمان در خدمت مردم یزد بودم و با توجه به اینکه کرونا درگیری قلبی نیز دارد، در حیطه رشته خود به بیماران در حال خدمت هستم.

میرجلیلی با اشاره به اینکه در این مدت خاطرات تلخ و شیرین زیادی برای من رقم خورد افزود: سال ۹۹ سال بسیار سختی برای همه به‌خصوص کادر درمان بود. بسیاری از مردم عزیزان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند و کادر درمان نیز شاهد از دست دادن همکاران خود بودند، تلخ‌ترین خاطره مربوط به عزیزانی بود که از دست می‌دادیم یا مشاهده رنج و درد بیماران بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: خاطره شیرین نیز مربوط به بهبودی بیماران بود، در پیک کرونا در فصل پاییز خانم بارداری که به بیماری قلبی نیز مبتلا بود، پس از زایمان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و به تدریج بدحال شد به نحوی که درگیری شدید ریوی داشت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود ولی در نهایت با عنایت خداوند متعال بهبودی حاصل و از بیمارستان ترخیص شد و این امر بهترین خاطره را رقم زد.

دغدغه جوان امروزی

این جوان فعال در عرصه سلامت با اشاره به اینکه یک سال اخیر بر کادردرمان بسیار سخت گذشت، گفت: اضطراب و استرسی که از ابتلا به کرونا داشتند که به تبع آن خانواده‌هایشان مبتلا شوند تا مشاهده درد و رنج بیماران و اینکه بسیاری از مدافعان سلامت و کادر درمان را از دست دادیم و افزایش تعداد بستری بیماران و شیفت‌های فشرده فشار مضاعفی بر کادر درمان وارد کرد البته بهبودی بیماران باعث می شد این سختی‌ها کم شود.

این جوان فعال در عرصه سلامت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همکاری با کادر درمان تأکید کرد و گفت: ان‌شاءالله با همکاری مردم عزیز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تغییر سبک زندگی و کاهش دید و بازدیدها و مسافرت‌ها هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن شود.

میرجلیلی با اشاره به دغدغه یک جوان امروزی بیان کرد: به نظر من مشکل اصلی جوانان امروز، آینده مبهم و نداشتن شغل مناسب است، جوانانی که درس خواندند ولی متأسفانه شغل مناسبی ندارند و چون سرمایه‌ای ندارند، نمی‌توانند شغل آزاد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان درخواست دارم به مشکلات مربوط به دستیاران هم رسیدگی داشته باشند تصریح کرد: از کادر درمان به دلیل زحماتی که در یک سال اخیر متحمل شده‌اند  تشکر می‌کنم.

پایگاه خبری حاجتپایگاه خبری حاجت نیوزحاجتحاجت نیوزحضرت علی اکبرروز جوانفرزانه السادات میرجلیلیقلب و عروقکرونامیرجلیلیمیلاد حضرت علی اکبرنقش آفرینی جواناننقش جوانان
Comments (0)
Add Comment