با توجه به شروع پیک هفتم کرونا وضعیت هیات ها در محرم امسال چیست؟

به گزارش پایگاه خبری حاجت نیوز،با توجه شیوع بیماری کرونا و آمارهایی از سوی بیمارستان ها اعلام میشود این سئوال به وجور آمده که وضعیت هیئات مذهبی امسال در ایام محرم چیست و چه نکاتی باید رعایت شود؟

 

حجت الاسلام مجید باباخانی در انتهای نشست ستاد ملی محرم ۱۴۰۱ به خبرنگار حاجت نیوز در مورد وضعیت برگزاری هیات ها با توجه به شروع پیک هفتم کرونا اظهار داشتند :

جلسه ستاد ملی کرونا هنوز تشکیل نشده است ولی اخبار حاصله نشان دهنده ان است که هیچ مشکل خاصی برای دهه اول محرم نیست
نهایت همان پروتکل های معمولی که متقابلا اعلام خواهد شد

 

 

همچینین این سئوال هم پیش آمده است که وضعیت اربعین و سفر به عتبات عالیات چگونه است؟

وحیدی، وزیر کشور: ما امیدوار هستیم که موج جدیدی از کرونا شکل نگیرد و با مراعات‌هایی که صورت می‌گیرد نیاز به وضع محدودیت‌های جدید نباشد.

فعلاً اساس و بنای ما این است که ان‌شاءالله اربعین با همان آزادی‌های عمل پیش‌بینی شده انجام شود و اگر احیاناً مسائل جدیدی پیدا شد، ستاد ملی کرونا باید تصمیم‌گیری کند که امیدوار هستیم چنین نیازی ایجاد نشود.

همچنین میراحمدی،رئیس ستاد مرکزی اربعین گفته است:

با توافقاتی که با ستاد اربعین عراق و مقامات عراقی صورت گرفته،‌مرز خسروی برای ورود زائران ایرانی به عراق در مراسم اربعین باز می‌شود. گفت‌وگوهایی درباره باز شدن مرز تمرچین و باشماق برای ورود زائران به عراق صورت گرفته که در حال عملیاتی شدن است.همچنین برای انتقال موکب‌ها از مرز سومار با مقامات عراقی به توافقاتی رسیده‌ایم.
ثبت نام در سامانه متقاضیان اربعین حسینی(سماح)، داشتن گذرنامه با بیش از شش ماه اعتبار،تزریق دو دوز واکسن برای زائران و واکسن یادآور برای افرادی که شش ماه از تزریق واکسن آنها گذشته،از شرایط لازم برای ورود به کشور عراق در مراسم اربعین است.

 

این مطلب در حال بروز رسانی است…

Comments (0)
Add Comment