یادداشت| مردم ولی نعمتان مسئولان هستند

حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله در یادداشتی نوشت:‌ داستان برخی مسئولان و روسای جمهور ما این بوده که هر کسی حرف خودش را می زند . اصلا گوش نمی دهند تا بفهمند رهبر انقلاب چه می گوید!
برخی آقایان نه مطالعه می کنند ، نه گوش می کنند ، نه توجه می کنند ، نه یاد می گیرند ، نه بنای فهم دارند ، راه خود را می روند .
مسئول در جمهوری اسلامی باید بداند :
۱. توحید ؛ الهامی در زمینه حکومت دینی است . او باید موحد و دنبال حکومت اسلامی باشد و دستور دین را اجرا کند .
۲. توحید با نفی طاغوت و استکبار معنا پیدا می کند . همه پیامبران و اولیای الهی مامور بودند تا طاغوت را نفی کنند و حکومت دینی را شکل بدهند ؛ تا :
الف : دین در جامعه حاکم‌و مستقر شود ؛
ب : ترس و بیم از بین برود ؛
ج : امنیت حاکم گردد ؛
د : خداوند عبادت شود ؛
ه : شرک از بین برود .
۳. در عصر غیبت ، ولی فقیه جانشین حضرت ولی عصر روحی له الفداست . بی توجهی به حرف وی ، رد حرف امام معصوم است و رد کردن حرف امام زمان ، رد کردن خدا و شرک است .
۴. طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی ، سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی به وسیله رهبری مشخص می شود و رئیس جمهور و مسئولین کشور باید بر طبق نگاه ولایت حرکت کنند .
۵. ولی فقیه نیز در حکم ولایی موظف است به نظر خود عمل نماید ؛ چون وی بر طبق حکم الهی فرمان می دهد و نمی تواند بر خلاف حکم الهی رفتار کند .
۶. هدف الهی و پیامبران و ائمه و ولی فقیه ، شکل دهی به حکومتی است که انسان ها در یک محیط سالم و مناسب ، و در یک کارخانه انسان سازی ، رنگ الهی بگیرند .
۷. هدف حاکم و حکومت دینی ، ترسیم و شکل دهی به حاکمیتی است که انسان ها در محیطی عادلانه زندگی نمایند و فقر را ریشه کن کنند .
۸. اگر کسی در تحکیم پایه های ولایتمداری سستی کند و جامعه دچار آسیب شود ، متخلف ؛ پایه های نبوت و امامت را ناقص کرده است .
۹. وظیفه مسئول توجه به دین و معنویت جامعه است و اگر رئیسی با عملش پایه های دین را سست کند ؛ همان طاغوت است و حکمش نافذ نیست .
۱۰. مردم بر اساس دستور دین ؛ ولی نعمت مسئولین هستند و باید قدر آنان دانسته شود .
۱۱. به مردم نباید دروغ گفت . مسئول باید صادق باشد . روراست باشد . به وعده عمل کند .
۱۲. برای شکل گیری نظام اسلامی ایران ، امامین انقلاب و مردم سختی کشیدند ، رنج بردند ، شهید دادند ، اسیر دادند ، جانباز شدند . همه اینها برای اجرای دستورات دین و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و ملت ایران است .
بنابراین باید حرف ولایت را شنید . آن را فهم کرد . به آن عمل کرد . خوب است ناشنوایان عمدی برای ریاست جمهوری کاندیدا نشوند و دنیا و آخرت خود را تباه نسازند.

Comments (0)
Add Comment