وی افزود: نیمه ماه شعبان مصادف با ولادت منجی عالم بشریت است و منهای ولادت و جشن میلاد نیمه شعبان، یک شرافت و فضیلت خاصی ازنظر زمانی دارد و با میلاد امام زمان(عج) را نورعلی نور شده و به فضیلت این شب افزوده‌شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق روایات بعد از شب قدر شب نیمه شعبان از تمامی شب‌های سال افضل است چون شب نیمه شعبان در حقیقت قائم‌مقام شب قدر بوده و دارای فضیلت خاصی است و در این شب دعا، نیایش، سجده  و احیای امشب بسیار مورد تأکید و توصیه قرارگرفته است.

فرحزاد تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ احیای شب نیمه شعبان همانند شب‌های قدر در جامعه نهادینه نشده است درحالی‌که احیای امشب بسیار ثواب دارد.

وی یادآور شد: امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید خداوند در شب نیمه شعبان فضل خود را شامل حال انسان‌ها خواهد کرد و گناهان انسان‌ها را مورد غفران قرار خواهد داد و خداوند سوگند یادکرده هیچ ندایی در این شب بدون اجابت نخواهد ماند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: یکی از شرافت‌ها و فضیلت‌های این شب عزیز به منجی عالم بشریت تعلق دارد و تمامی انبیاء الهی منتظر قدوم مبارک حضرت بوده تا دنیا پر از عدل و داد شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ آیه در قرآن کریم در خصوص امام زمان (عج) تأویل و تفسیر شده است و بسیاری از وعده‌های الهی در قرآن کریم با ظهور حضرت تحقق پیدا خواهد کرد.

فرحزاد تأکید کرد: «جاء الحق و زهق الباطل» مصداق بارز وجود امام زمان(عج) است و با آمدن و ظهور حضرت تمامی باطل‌های دنیا نابود خواهد شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: در زمان ظهور امام زمان(عج) تمامی باطل‌های از بین خواهند رفت و دنیا از عدل و داد پر خواهد شد.

وی افزود: طبق روایت اگر کسی از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته و معنایش این است که شخص بی‌دین و لامذهب از دنیا رفته است چون تمامی اعمال انسان به‌واسطه برکت حجت خدا پذیرفته می‌شود و عدم شناخت حجت خدا در حقیقت عدم شناخت خداوند است.

فرحزاد یادآور شد: همان‌طور که بدن انسان با اکسیژن و آب حیات زنده است  روح و جان انسان نیز به یک حجت خدا نیاز دارد تا به حیات معنوی ادامه بدهد که در صورت جدایی از حجت خدا روح و جان انسان به مرده تبدیل خواهد شد.